Wat is de rx8?

juni 2017 aangepast in Algemene Mazda zaken
<t>Hallo allemaal<br/>
<br/>
Ik ben 17 jaar oud en begin dus al te kijken naar een leuke auto. Nu zit het normale toch niet echt in mij bloed. Ik wil wat anders, ik wil wat sportiever.<br/>
Nu kwam ik na het zoeken op 2de hands sites de rx8 tegen. Ik was meteen verliefd. En ook aangezien de prijzen vrij laag liggen tegenover andere sportwagens.<br/>
<br/>
Ik was dus verliefd ip de rx8 en ik ging kijken wat het allemaal was. Al gauw kwam ik teweten dat er een wankelmotor in zat. Ik wist natuurlijk niet wat dit was maar het werd niet echt in positieve zin beschreven. Later kreeg ik van familie tehoren hie de wankelmotor werkte en wat er zo anders aan is. Mijn liefde begon weer wat te groeien.<br/>
<br/>
Nu ben ik zelf op onderzoek uit gegaan en ik weet nu precies wat het is en hoe het in elkaar zit. Ik leerde de werking kennen en werd daardoor alleen maar meer verliefd op de wankelmotor.<br/>
<br/>
Nu allemaal wel genoeg gezever maar hier komt de echte vraag die jullie zoizo wel zullen horen aan komen.<br/>
<br/>
Wat zijn de voor en nadelen en us deze auto (als je niet kijkt naar de pk's) geschikt voor een jonge autoliefhebber. En dan heb ik het vooral over het onderhoud. Zelf doe ik auto mechanica als opleiding en sleutel ik bijna 24/7 aan brommers.<br/>
<br/>
Hebben jullie ook tips naar waar ik moet kijken als ik een rx8 koop. Uit welk jaar kan ik het beste pakken. Hieveel km mag er max op staan. Etc.<br/>
<br/>
Alvast bedankt</t>

Reacties

• <r>Ow sorry. die heb ik over het hoofd gezien. bedankt <E>:D</E></r>
  • <t>Enne, al wat wijzer geworden?</t>
  • <t>Jazeker. Ik ben goed op de hoogte van de nadelen. Maar dat maakt het juist zo moeilijk om de keuze te maken. Echt, ik zie mezelf er al helemaal in rijden. Maar wat als er iets kapot gaat. Hoe duur gaat dat dan wel niet worden. Nu kan ik veel zelf aangezien ik auto technieken volg op school dus ik kan we wat sleutelen. Maarja<br/>
    Ik twijfel echt heel hard. Het lijkt me echt geweldig maar ook echt kut als er iets kapot is.<br/>
    <br/>
    Is deze auto wel gesckikt voor mij. En dan heb ik het niet over de rijstijl en de aandacht die je er aan moet geven maar meer over de jaarlijkse vaste kosten aan de rx8<br/>
    <br/>
    Ook het kopen van de rx8 lijkt me spannend omdat de kans groit is dat je een afgetrapt die krijgt die een motorevisie nodig heeft.</t>
  • <r>Je moet er geluk mee hebben. Onderhoud is niet anders als bij een andere performance car. Reguliere filtertjes jaarlijks, olie etc. Om de zoveel tijd bobines en bougies. Midas kan je wel helpen met een compressie test bij eventuele aankoop, zie: <URL url="https://www.rx8nl.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=36">https://www.rx8nl.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=36</URL></r>;
  • <t>Oke heel erg bedankt. Ik zal is kijken. Zoizo moet ik nog een galf jaartje wachten voor mn auto maar ik denk echt wel dat ik een rx8 ga nemen. Als je die bij een dealer koopt neem ik aan dat je de beste kansen hebt</t>
  • <t>Daar zou ik niet op hopen buiten het feit om dat je een jaar garantie kan afdingen. Vrees dat veel dealers het nog altijd in Keulen horen donderen als je over een wankel begint. Er zijn er wel die weten waarover ze praten, dus zoveel mogelijk info verzamelen en gewapend er naar toe gaan.<br/>
    <br/>
    <br/>
    Koop vooral geen rx8 omdat de prijs hetzelfde is als een 1.4 civicje voor een "sportauto" van +/-200pk. Dit is de fout die vele maken en ondanks de vele adviezen die we hebben gegeven, alsnog gekloot aankomen en na een half jaar of nog eerder er achter komen dat ze een complete nachtmerrie hebben gekocht. Hou er rekening mee, als het fout loopt, kost het veel geld, wat kan oplopen tot een bedrag net zoveel of zelfs nog meer als de auto gekost heeft.<br/>
    <br/>
    Ik wil niemand vertellen wat hij of zij met zn geld moet doen, maar we hebben de laatste tijd net te veel mensen gezien/gehoord die zo een dingen hebben meegemaakt. En jammer genoeg krijgt de rx8 hierdoor nog altijd een slechte reputatie doordat de verkeerde mensen er een kopen.<br/>
    <br/>
    Hou deze dingen in je achterhoofd als je op zoek gaat, ga er verstandig mee om, en dan kan je als 18 jarige veel plezier hebben.</t>

Laat een reactie achter

Rich Text-bewerker Om de stijl van een alinea te bewerken druk je op Tab om naar het alineamenu te gaan. Hier kan je één stijl kiezen. Wanneer je niets kiest wordt de alinea standaard. Er verschijnt een in-line indelingsmenu wanneer je tekst selecteert. Druk op Tab om dat menu binnen te gaan. Sommige elementen, zoals rijke linkinsluitingen, afbeeldingen, laadindicatoren en foutmeldingen kunnen in de editor worden ingevoegd. U kunt er naar navigeren met behulp van de pijltoetsen in de editor en deze verwijderen met de delete- of backspace-toets.