Het grote olie topic (alles over olie graag hier)

21 maart aangepast in Motorisch
Het belangrijkste onderdeel om de geliefde wankel gezond te houden: OLIE!

Aangezien het nogal een puntje van discussie is ga ik hem alvast openen en graag alle olie praat hier dan ook in.
Mijn veronderstelling is altijd geweest:
5W30 bij straat gebruik
10w40 bij curcuit gebruik

Pre mixen is voor de mazda's tot 2008 (meen ik) aan te raden.

Reacties

• <r>Premix is naar mijn mening goed voor iedere rotary. Viscositeit hangt ook veel af van de temperaturen waarin je woont. <br/>
    <br/>
    Maar eigenlijk word best van alles gebruikt en voor veel is het wat ze makkelijk kunnen vinden, gaan ze gebruiken. Heb al dingen gezien van 0w30 tot 20w50. Of het allemaal gezond is voor de blok, waarschijnlijk niet <E>:D</E><br/>
    <br/>
    Dat geheel ter zijde, ik rij al enkele jaren rond op 10w40 Redline olie (vol syntethisch) en premix met Motul 710 2takt.</r>
  • <t>Er word veel gesproken over dat je de rx-8 eerst goed warm moet rijden voordat je de motor mag belasten, maar nu was ik benieuwt wat moet de olietemperatuur dan wezen is dit rond de 120'C zoals bij de meeste (normale) auto's of is dit bij de wankelmotor ook anders , ik ben ook van plan om een olietemperatuurmeter in te bouwen in mijn renisis upgrade zijn er nog meer mensen die dit er in hebben zitten en welk merk en type gebruiken jullie dan?</t>
  • <t>Ik heb een autometer sport-comp olie temp meter, temperatuur zelfs op circuit zit rond de 90/95 graden. Bij normaal gebruik schommelt het tussen de 80 en de 85 graden, in de winter is het moeilijk om boven de 80 te komen aangezien de 2 oliekoelers hun werk naar behoren doen. Maar het is pas met een olietemp meter, dat je effectief ziet hoelang het kan duren vooraleer je olie op temperatuur kan zijn, dus toch wel een must in mijn ogen.</t>
  • <t>Ik zelf zat te denken mis dikkere olie. Maar komt nergens voor dat het goed is voor deze auto.<br/>
    <br/>
    Zijn de klepseals makelijk om dat zelf te kunnen doen? Ook al weet ik niet zeker of die zijn.</t>

Laat een reactie achter

Rich Text-bewerker Om de stijl van een alinea te bewerken druk je op Tab om naar het alineamenu te gaan. Hier kan je één stijl kiezen. Wanneer je niets kiest wordt de alinea standaard. Er verschijnt een in-line indelingsmenu wanneer je tekst selecteert. Druk op Tab om dat menu binnen te gaan. Sommige elementen, zoals rijke linkinsluitingen, afbeeldingen, laadindicatoren en foutmeldingen kunnen in de editor worden ingevoegd. U kunt er naar navigeren met behulp van de pijltoetsen in de editor en deze verwijderen met de delete- of backspace-toets.