Hallo mede Mazda liefhebbers

april 2018 aangepast in Stel jezelf voor
<t>Hallo beste mazda liefhebbers.<br/>
Ik ben Bryan en heb een grote liefde voor auto's.<br/>
Ik heb al een aantal jaar sleutel ervaring. (Van regulier onderhoud tot motorwissels)<br/>
Heb 2 jaar geleden mijn eerste auto gekocht, Een Mazda mx-5 uit 1990.<br/>
Hij heb ik al een complete aandrijflijn gewisseld. binnenkort word hij nog professioneel gelast (roest het is een mx-5) en gespoten.<br/>
Nog lang niet klaar maargoed ik heb tijd.<br/>
Nou heb ik hier al zoveel ingestoken dat ik het zonde vind om deze als daily te gebruiken.<br/>
Nou begint mijn opleiding in januari en zou dan graag een rx-8 willen rijden.<br/>
Mijn plan is om een goede shell te kopen en dan zelf de motor te reviseren. (mede als nieuwe uitdaging)<br/>
ik maak een gevraagd advertie aan met alle details.<br/>
Ik weet al veel van de nadelen (hoog verbruik onderhoudskosten olieverbruik enz enz) maar dat houd mij zeker niet tegen om toch een rx-8 aan te schaffen<br/>
Ik hoop hier andere 'carguys' te leren kennen en uiteraard wat meer te weten te komen dan wat ik al weet van de rx-8.<br/>
Vriendelijke groeten,<br/>
Bryan Vullers</t>

Reacties

• <t>Welkom,<br/>
    <br/>
    Ik ga gewoon zeggen wat iedereen waarschijnlijk denkt als men deze post leest. <br/>
    <br/>
    Een rx8 als daily verkiezen boven een mx5 is niet echt een slimme zet, ook al heb je heel veel tijd in je mx5 gestoken.<br/>
    <br/>
    Een mx5 is nog altijd betrouwbaarder en zuiniger dan een rx8. <br/>
    <br/>
    Alsook, als je zelf een motor wil reviseren, het is niet zo eenvoudig als het lijkt, want dan deed iedereen het zelf. En daar komt nog best veel bij kijken. Een standaard rebuild kit begint al bij 1200 euro. En dan weet je nog niet wat je extra gaat nodig hebben, zoals housings, rotors, etc... Die zijn per stuk ook best duur. Het is niet voor niets dat degelijke bedrijven, je 3500 euro en meer vragen voor een rebuild. <br/>
    En ook opletten, als je het zelf zou doen, je hebt geen garantie. Als je een tolerantie verkeerd inschat of iets gelijkaardigs, heb je gelijk een hoop geld in de vuilbak gekieperd.<br/>
    <br/>
    Persoonlijk zou ik dus een rx8 als weekend/track/fun car kopen en niet als daily. Er zijn mensen die het doen, maar meer en meer kopen een goedkope daily, net om hun blok te sparen of om het buitensporige benzineverbruik wat te minderen.</t>
  • <r>Ben ik me allemaal 100% van bewust.<br/>
    Een rx8 als daily is zeker niet ideaal maar daar kan ik mee leven.<br/>
    Wat betreft het zelf reviseren dat ga ik wel gewoon zelf doen. Ik ga hier uiteraard niet blind in en zal dan ook uitgebreid onderzoek doen tot ik er van overtuigt ben dat ik weet waar ik aan begin. Ik ben wel iemand die alles 100x controleerd. En zelfs als het fout gaat tsja dan is dat mijn eigen fout dan zal ik daar ook maar voor bloeden.<br/>
    Als iemand mij een half jaar geleden vroeg of een rx8 als daily verstandig was dan zou ik zeggen doe maar niet<EMOJI seq="1f602">😂</EMOJI> Maargoed ik ben toe aan iets compleet anders en ben op dit idee gekomen.<br/>
    Ondertussen heb ik een Rx8 gevonden een stuk duurder als ik van plan was maar het was wel een hele nette auto.<br/>
    Kenneth, Bedankt voor de waarschuwing goed om te zien dat mensen wel degenlijk medenken.<br/>
    Ik ben er van overtuigd dat ik op dit forum veel plezier ga beleven.<br/>
    Mvg Bryan Vullers</r>

Laat een reactie achter

Rich Text-bewerker Om de stijl van een alinea te bewerken druk je op Tab om naar het alineamenu te gaan. Hier kan je één stijl kiezen. Wanneer je niets kiest wordt de alinea standaard. Er verschijnt een in-line indelingsmenu wanneer je tekst selecteert. Druk op Tab om dat menu binnen te gaan. Sommige elementen, zoals rijke linkinsluitingen, afbeeldingen, laadindicatoren en foutmeldingen kunnen in de editor worden ingevoegd. U kunt er naar navigeren met behulp van de pijltoetsen in de editor en deze verwijderen met de delete- of backspace-toets.